Mulakan Dengan...

16 March 2009

Walimatul Urus..



Salamulaikum... selamat bercuti untuk semua warga pendidik yang setia mengunjungi blog ini.. Kebiasaanya cuti sekolah ini sinonim dengan musim kenduri kendara..Sejak 2 minggu yang lepas saya menerima 5 undangan perkahwinan dr kawan2 sewaktu di maktab, universiti dan juga yang sama di tempat kerja.. Mungkin tak sempat untuk menghadiri kesemua jemputan memandangkan di rumah saya sendiri ada majlis perkahwinan . Jesteru itu saya mengucapkan ribuan terima kasih kerana sudi menjemput saya.. Saya juga kesibukan menguruskan majlis perkahwinan di rumah saya yang diadakan pada 14/3/2009 baru2 ni.. tapi jangan silap, majlis menyambut menantu tu sebenarnya untuk abang saya Semat Sazly bin Rozali bersama isterinya Zakiah bte Borhan..Dan disini saya juga ingin mengucapkan Selamat Pengantin Baru kepada sahabat karib saya iaitu Suriana Bte Sulaiman & Mohd Fairuzzaman Bin Osman, sahabat ketika di universiti dahulu iaitu Sharifah Maslina Bt. Syed Ab Ghapar bersama pasangannya Mohd Erham Bin Ehwan dan akhirnya untuk sahabat ketika di IPTAA iaitu Maziah Bt Omar dan pasangannya Ismail B. Maslan...Tahniah diucapkan.. Ditujukan doa ini untuk pasangan pengantin2 ini...

Ya Allah, satukan pasangan pasangan2 ini sepertimana Engkau satukan hati Adam dan Hawa, Yusof dan Zulaikaha dan seperti Engkau satukan hati Muhammad dan Siti Khadijah. Semoga Allah memberkati pasangan2 ini kebaikan dan keberkatan dunia dan akhirat... Amin ya Rabbal Alamin....

Menurut Abu Hurairah r.a. apabila mendoakan seseorang yang baru berkahwin, Rasulullah s.a.w. akan berkata, “

barakah3.jpg

(Semoga Allah memberkati kamu dan melimpahkan berkat kepada kamu dan menghimpunkan kedua kamu di dalam kebaikkan.)http://hadith.al-islam.com, Sunan Tirmizi #1011, menurut Imam Tirmizi hadith ini bertaraf Hassan Sahih.

No comments: