Mulakan Dengan...

22 December 2008

Cerita Lucu utk release tensen.. Hehe

Cerita kelakar ini diceritakan oleh seorang perempuan yang ingin dikenali sebagai bedah redah.. sekadar kongsi cerita bagi yang tengah tensen...

cerita dia gini... Sebagai seorang kakitangan kerajaan... bila hari jemaat saja saya suka balik rumah.. pasal masa rehat yang panjang. Tapi hari Jemaat tu hujan turun dengan lebatnya... So. saya tumpang office mate saya sampai depan rumah. Rumah saya ni berbukit sikit... Sebelum turun.. akak tu janji nak ambil saya pukul 2.30 petang... Hujan kat luar masih lagi lebat... jam hampir ke 2.30 petang.. saya mandi dan sembahyang... . lepas tu bersiap siap tunggu akak tadi datang ambil saya. Jam dah kul 2.35 saya dah risau.. mana akak ni.. tak sampai sampai lagi... office masuk kul 2.45 ptg.


Tunggu punya tunggu.. hah.. yang dinanti sudah pun tiba!!!! Keter proton warna cokelat matelik pun berenti kat depan rumah saya. Hujan punyerlah lebat... so saya ambil surat kabo lipat tebal tebal takut tudung saya basah... lepas kunci pintu.. saya terus berlari turun... pasal rumah saya berbukit.. saya kena berlari hati hati .Sampai saja kat kereta... saya tak tunggu lagi.. terus bukak pintu dan duduk kat tempat sebelah pemandu.. Tapi Kenapa akak tu tak jalan. saya toleh kat sebelah... lah... rupanya orang lain!!!!

saya tengok orang tu.. orang tu tengok saya... . Mulut orang tu siap ternganga lagi... Ish... siapa ni?! bagaimana saya boleh silap ni... habis tu.. kat luar hujan lebat.. takkan saya nak keluar.. saya dengan muka macam kerang busuk berkata,"Err.. bang boleh tulung hantar kat UTM tak?" Abang tu pun... tak jawap apa-apa agaknya pasal masih tergamam lagi.. terus angguk. Sepanjang perjalanan saya diam... abang tu pun diam... masing masing masih gabra lagi.. saya lagi lah gabra. EnTah keter sapa saja saya main redah. saya malu.. bengang.. rasa muka saya dah di tepek-tepek dengan taik... saya berdoa semoga saya pengsan masa tu.. tapi sayang.. saya tak pengsan pun. Bila sampai kat destinasi... saya pun turun... lepas ucap terima kasih.

Sampai kat opis saya tunggu kakak yang sepatutnya ambil saya. Bila kakak tu sampai dia tanya saya, "Pergi naik apa? Kenapa tak tunggu?" Maka saya citalah peristiwa yang sadis tu... . Ya Allah.. kakak tu punyerlah gelak gila kat saya... Ishhh!!! Sungguh memalukan. Tapi itu cerita 3tahun lepas... sekarang ni... Abang yang saya tumpang tu.. dah jadi suami saya He..he..he..

Kekadang bila ingat balik.. ish.. malu sungguh. Suami saya pun kata masa tu dia ingat saya nak rompak dia... . he..he.he.he. saya pun tanya Kenapa masa tu dia berenti kat depan rumah saya... Then.. dia kata dia nak ambil beg duit kat seat belakang, tu pasal dia berenti. Tapi tau tau saya pulak yang masuk... .. He..he..he.. sampai sekarang ni.. dia masih ejek saya lagi pasal perisitwa kurang tu... Tapi kalau peristiwa tu tak berlaku. Maybe saya tak jumpa lagi suami saya yang sowang ini? ihiks!!

Sumber: Web ILuvIslam

2 comments:

alfarabiey said...

sib baik la abg tu org baik2...kalu org yg amik kesempatan mmg nahas la pompuan ni rezki tuk mamat tu la...tp apepun secara logiknya xkan la xtgk dulu keta warna ape...keta jenis ape main masuk je yakin betul so peringatan la kepada pom2 di luar sana agar lebih berhati2..berwaspada jgn senang2 je nak tumpang keta org yang xdikenali drpada berlaku berkara2 yang diingini berlaku...sekadar renungan bersama..

NaTraH said...

mmg lar.. tapi dah tak perasan duk dalam hujan lebat tu nak buat macamna... anyway setiap kejadian tu ada hikmahnya, macamna pulak dia termasuk kete org lain tu mgkin Allah dah utuskan mamat yang dok parking cari wallet tu adalah jodohnya.. wallahuaklam..